Main menu

Co wiemy na temat nadchodzącego World War 3 od Farm 51

Niedawno mieliśmy okazję obejrzeć trailer najnowszej, nadchodzącej produkcji od Farm 51 – World War 3, z którego możemy dowiedzieć się kilku ciekawych rzeczy. Żeby jednak nie robić kolejnej podobnej zapowiedzi jakich wiele w sieci, postanowiłem zebrać najważniejsze do tej pory opublikowane informacje.

Od momentu wypuszczenia trailera coraz więcej informacji od devów zaczyna wyciekać. Sami też chętnie odpowiadają na pytania i informują czym będzie ich najnowsza produkcja. Na ostatnim Pixel Heaven odbywającym się dniach 8-10 czerwca można było również coś niecoś się dowiedzieć.

Na chwilę obecną wiadomo, że będą trzy strony konfliktu: Polska, Niemcy, Rosja. Pokazane na trailerze miejscówki wskazują ewidentnie, że walki będą się toczyć w stolicach tych krajów. Teatry działań mają do tego być bardzo wiernie odtworzone z wykorzystaniem technologii fotogrametrii, dzięki czemu mają wyglądać bardzo realistycznie. Przykładowo jednym z placów boju będzie Warszawa, a dokładnie 1km2 ścisłego centrum z charakterystycznymi dla niego budynkami. Jak chociażby Złote Tarasy (które w grze nazwane są z oczywistych względów Żółtymi Trasami), Dworzec Centralny czy Pałac Kultury, które w jakimś stopniu będzie można zwiedzić. Poniekąd stali bywalce stolicy będą mieli na starcie przewagę nad innymi graczami z prostej przyczyny – nie będą musieli się uczyć mapy 🙂

World War 3 ma być grą FPS, która jak sami twórcy mówią będzie stanowić połączenie biegania i strzelania ze wsparciem pojazdów, jednakże główny nacisk ma być położony na piechotę i walkę w zwarciu. Mapy mają być małe i zwarte co będzie skłaniało graczy do stosowania różnych taktyk. Na razie ciężko wyrokować czy bliżej WW3 będzie do Battlefielda czy do America’s Army.

Pierwotnie gra miała być rozprowadzana w modelu F2P ale autorzy wycofali się z tego pomysłu i za tytuł trzeba będzie zapłacić. Jego cena została na razie ustalona pomiędzy 19.90 a 29.90 Euro (info z początku roku, więc cena do premiery może jeszcze ulec zmianie). Nie oznacza to jednak, że tytuł będzie pozbawiony lootboxów. Będą one obecne ale ich wpływ na grę ma być minimalny – głównie mają być to skórki na broń i inne pierdoły nie wpływające na rozgrywkę. Pierwotna koncepcja zakładała, że gra będzie się utrzymywała dzięki skrzynkom, w których będą dostępne elementy modyfikacji broni bądź pojazdów. Chociaż nie wiem czy nie spowodowałoby to, że tytuł stałby się wtedy grą pay2win. Jak dla mnie duży plus należy się autorom za zmianę koncepcji.

Na początek mają być dostępne dwa tryby rozgrywki. Warzone – dynamiczne, intensywne wymiany ognia w bitwach o umocnione punkty, wymagające współpracy zarówno w drużynie jak i pomiędzy piechotą a jednostkami pancernymi oraz Recon – który umożliwi graczom współpracę w małych oddziałach zwiadowczych pozostawionych na własną rękę na wrogim terytorium z misją przetrwania i przejęcia celów wysokiego znaczenia (HVT – High Value Target). Razem te tryby rozgrywki zapewnią spójne doświadczenie mające na celu ukazanie emocji oraz wrażeń obecnych na prawdziwym polu walki.

Projekt zakłada rozwijanie WW3 przez lata. Początkowo wojna będzie miała formę lokalnego konfliktu, następnie wraz ze wzrostem ilości graczy konflikt miałby się stać globalnym. Wszytko zależeć będzie od zainteresowania grą oraz od community, które będzie mogło wpływać na rozwój produkcji poprzez sugerowanie wprowadzenia zmian, trybów czy innych rzeczy. W teorii ma to wyglądać tak, że jeśli community zażyczy sobie dodania trybu zombie, to taki tryb zostałby dodany o ile nic nie stałoby na przeszkodzie i o ile autorzy byliby w stanie go wdrożyć :).

Co na razie wiemy na temat WW3:

  • gra ma być czymś pomiędzy realistyczną strzelaniną, a zręcznościówką
  • militarny realizm – dokładne odwzorowanie broni, mundurów oraz wyposażenia narodowych sił zbrojnych
  • możliwość personalizacji bez granic broni, pojazdów, sprzętu taktycznego czy mundurów
  • na początek dostaniemy dwa tryby gry Warzone i Recon
  • w starciach będzie mogło brać udział do 64 graczy
  • gra działa na silniku Unreal Engine 4
  • będziemy mogli korzystać z pojazdów
  • myśliwce mają być dostępne w formie dodatkowego wsparcia wykupywanego za zdobyte punkty
  • ma być dostępny edytor pozwalający na łatwe modowanie gry
  • cena póki co została ustalona między 19.90 a 29.90 Euro
  • betatesty mają ruszyć na jesieni

Premiera: III kwartał tego roku w Steam Early Access.

Grę po raz pierwszy będziemy mogli ujrzeć w ruchu najwcześniej w Kolonii w dniach 21-25 sierpnia na tegorocznych targach Gamescom.

GAMESCOM – miło nam poinformować że w dniach 21-25 sierpnia będziemy obecni na tegorocznych targach Gamescom. Gorąco zapraszamy wszystkich fanów World War 3 do Kolonii! Szykujemy dla was mnóstwo atrakcji na targach ale co najważniejsze, każdy z was będzie mógł się z nami spotkać i osobiście przetestować World War 3! Na halach entertainment czekać będzie na was stoisko WW3, na którym będziecie mogli zmierzyć się z innymi uczestnikami targów w boju na ulicach Warszawy, Berlina oraz Moskwy. Dla partnerów biznesowych, influencerów oraz mediów przygotowaliśmy stoisko w strefie business, gdzie z dala od targowego zgiełku odbywać się będą spotkania, wywiady oraz pokazy World War 3.

Więcej informacji na: http://www.thefarm51.com/?p=3118

Niepoprawny marzyciel, słuchający na codzień dziwnie nie wpadającej w ucho muzyki z gatunku tych ostrzejszych, grający z reguły we wszelkiego rodzaju FPS'y podszyte lekko warstwą cRPG ale nie pogardzający też cRPG pełną gębą oraz raz na jakiś czas jakąś przygodówką z rodzaju tych starszych.

Słów kilka o co chodzi

Napograniczu.net to gry, planszówki, filmy, książki, wydarzenia z perspektywy pary po trzydziestce.

Kontakt

Chcesz się z nami podzielić ciekawym tematem?
Robisz grę i chciałbyś żebyśmy o niej napisali?

Skontaktuj się z nami:

kontakt@napograniczu.net