Czy Słowacy robią gry? Okazuje się, że tak. Die by the Blade jest tego najlepszym przykładem. Chociaż nie. Najpierw musi zostać ufundowane na Kickstarterze. I chyba się uda, bo zostało jeszcze 15 dni zbiórki, a do dozbierania został tylko tysiąc dolarów z małym okładem.
Die by the Blade czerpie inspirację z legendarnych gier walki, takich jak Bushido Blade, Way of the Samurai i Dark Souls, a także z epickich starć w Ghost of Tsushima. Umiejscowiona w oszałamiającej wizualnie Japonii łączy w sobie techpunkową grafikę i inspirowaną stylem japońskim estetykę, tworząc idealne tło dla starożytnej sztuki walki na miecze. Gracze muszą chwycić za miecz i zmierzyć się w pojedynku jeden na jeden, gdzie najmniejszy błąd może okazać się śmiertelny.
Die by the Blade będzie posiadać kampanię dla jednego gracza, w której przeciwnicy będą sterowani przez AI oraz tryb multi, w którym będzie można się zmierzyć z innymi graczami.
Dzięki zastosowanemu systemowi walki – jedno trafienie zabija, Die by the Blade nie pozostawia miejsca na błędy. Gra stara się iść maksymalnie w realizm systemu walki. Przez co interfejs jest pozbawiony pasków zdrowia. Tworzy to poczucie prawdziwego napięcia, tym bardziej że jeden błąd gracza może spowodować jego natychmiastowy zgon.
Kampania na Kickstarterze potrwa jeszcze 15 dni. Do tej pory udało się zebrać 17,661 z zakładanych 20,000$.
https://www.kickstarter.com/projects/grindstone/die-by-the-blade
Gra powstaje na Słowacji w Triple Hill Interactive i wydane będzie przez Grindstone.
Premiera w 2021 roku na PC oraz konsolach PlayStation i Xbox.