Grakademia jest projektem poświęconym naukowo-publicystycznemu podejściu do gier, mającym za zadanie promować pozytywny wizerunek medium, a także udowadniać, że gry można badać i analizować tak jak każdy inny tekst kultury. Wśród tematów wystąpień zaplanowanych na szóstą edycję Grakademii pojawią się zagadnienia związane z projektowaniem i testowaniem gier, opowiadaniem historii poprzez przestrzeń, żeńskimi postaciami czy coraz popularniejszymi produkcjami niezależnymi. Oczywiście zakres poruszanych tematów będzie znacznie większy, dlatego z pewnością każdy miłośnik gier znajdzie interesujące go wystąpienie. Wstęp na wszystkie części wydarzenia wolny!
Fani gier komputerowych już po raz szósty będą mieli okazję wziąć udział w Grakademii – dwudniowej konferencji, w czasie której zaproszeni goście wygłoszą szereg wystąpień poświęconych elektronicznej rozrywce. Wydarzenie odbędzie się w dniach 10-11 września w Łódzkim Domu Kultury, a jego celem jest integracja środowisk zainteresowanych grami. Organizatorzy imprezy – Dominika Staszenko i Marcin M. Chojnacki przekonują, że wśród prelegentów nie zabraknie zarówno twórców, jak i dziennikarzy, a także badaczy prezentujących akademickie podejście do medium, dzięki czemu poruszone zostaną różnorodne zagadnienia z obszaru szeroko pojętej branży gier. Na uczestników wydarzenia będzie czekać również strefa grania, gdzie udostępnione zostaną nie tylko popularne konsolowe produkcje, ale także gry retro oraz znane i lubiane planszówki i karcianki. Imprezę zakończy wielki konkurs wiedzy o polskich grach, którego laureaci otrzymają atrakcyjne nagrody.
Program wydarzenia:
Sobota 10 września 2016
10:00-10:45 Mateusz Kominiarczuk (UW) – Co tu jest grane? Gry złożone na przykładzie „Wiedźmina”
11:00-11:45 Michał Stawicki (Techland) – Game Design – czyli każdy może być designerem
12:00-12:45 Paweł Schreiber (UKW, Jawne Sny) – Indyki sprzed ery indie
13:00-13:45 Piotr Kubiński (UW) – Co narratologia transmedialna mówi nam o grach wideo – i odwrotnie
15:00-15:45 Bartosz Kłoda-Staniecko (UŚ) – Od „River Raid” do „Deus Ex”. Gry wideo jako wstęp do cyborgizacji
16:00-16:45 Piotr Mistygacz (Techland) – Zabawa na dobrym poziomie
17:00-17:45 Magdalena Jankowska (Polskie Gry Wideo) – Stereotypizacja dzieci w grach
18:00-18:45 Magdalena Szewerniak (Polskie Gry Wideo) – Krajobrazy w grach wideo
Niedziela 11 września 2016
10:00-10:45 Jakub Krogulec (Polskie Gry Wideo) – Narracja środowiskowa w grach komputerowych casus „Deus Ex: Human Evolution” i „Mankind Divided”
11:00-11:45 Adam Flamma (Polskie Gry Wideo) – Czy tylko Lara – po co badać postaci kobiet w grach komputerowych?
12:00-12:45 Paweł Grabarczyk (UŁ) – Dlaczego ludzie nie lubią „zwiedzanek” (walking simulators)?
13:00-13:45 Paulina „Vera” Szmidt (Rudy Dziobak, Huuuge Games) – Jak testować własną grę?
15:00-15:45 Konrad Suprun (Pog(R)adajmy) – Paramedialność gier planszowych – w jaki sposób obraz i dźwięk mogą wpłynąć na rozgrywkę?
16:00-16:45 Dominika Stala (Bloober Team) – Historia to nie wszystko, prowadzenie narracji poprzez przestrzeń
17:00-17:45 Rafał Basaj (Bloober Team) – Szufladkowanie gier: klasyfikacja gatunkowa z perspektywy dziennikarza pracującego w branży gier wideo
Grakademia 6
10-11 września 2015
Łódzki Dom Kultury, ul. Traugutta 18, Łódź
Konferencja i strefa grania
Konkursy i turnieje z nagrodami
Wstęp bezpłatny
https://www.facebook.com/Grakademia
https://www.facebook.com/events/297623120581208/