Na wieczór chciałem pobiegać sobie trochę po pustkowiach, kiedy podczas uruchamiania gry Steam zaczął pobierać aktualizację. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to, że brak informacji o tym jakoby był dostępny jakiś patch na karcie aplikacji.
Łatka okazała się nie mała – 2,5 GB. Wprowadza sporo zmian do rozgrywki i dodaje kilka miłych ficzerów. Póki co dostępna jest tylko na platformie Steam, na pozostałych pojawić się ma niebawem.
Najważniejsze poprawione/dodane rzeczy:
- Large amount of memory optimizations, particularly with audio, to improve performance and stability on lower-spec systems and 32-bit operating systems.
- Fixed enemy “unlimited AP” movement bug that allowed them to sometimes move much farther than intended.
- Extensive improvements and fixes to California questlines, particularly in Hollywood and Griffith Park. May require you to load an older save file before Hollywood to fully benefit.
- Added a travel speed toggle to the world map, allowing you to zip and zoom around if you so please (doesn’t affect encounters, only travel speed).
- Added a new UI when CNPCs are recruited. This lets you more easily compare their stats and choose to dismiss one when a new one offers to join.
- Custom portraits will now work correctly when Windows account username contains non-English characters.
- Added support for „Very Large” text.
- Added 50 messages to load screens containing gameplay hints and tips.
- Loading now continues when the game is tabbed out, and pauses after finishing.
- Further UI fixes and improvements, such as new and correctly used icons.
- Many localization updates and bug fixes across all languages.
O wszystkich wprowadzonych zmianach można przeczytać tutaj:
http://wastelandrpg.tumblr.com/post/99930440396/wasteland-2-patch-2-58154-release-notes