Numer #8 magazynu Pixel trafił do empików i salonów prasowych. Co ciekawego w nim znajdziemy?
LOADING
PARK TEMATYCZNY UNIVERSALU
Pixel wizytuje jedno z miejsc, które stały się inspiracją dla powstania The Secret of Monkey Island.
ZX SPECTRUM VEGA
Konsola od firmy Retro Computers wreszcie do nas dotarła, więc sprawdzamy czy za jej pomocą da się przenieść do przeszłości.
GRY Z BLISKIEGO WSCHODU
Tematy z tamtego zakątka świata są nieustannie na czołówkach mediów, jednak prawie nikt nie mówi o Bliskim Wschodzie w kontekście elektronicznej rozrywki.
MASTER OF ORION
Mieliśmy okazję pograć w przygotowywaną przez Wargaming na 2016 rok nową odsłonę strategicznego klasyka.
SEVEN Z BIELSKA-BIAŁEJ
Autorzy z tej stajni mówią o sobie: „Jesteśmy grupą doświadczonych producentów segmentu AAA, którzy postanowili poszukać azylu od wielkich produkcji w górach na południu Polski”.
VIVID GAMES
Zaczęli jako producenci gier mobilnych, ale widząc rozrost ich studia, na tym zapewne się nie skończy. Sprawdzamy to bezpośrednio w ich siedzibie.
LISTA PRZEBOJÓW
Po wakacjach w czołówce Top Ten roi się niczym w ulu.
PLAY THE GAME
METAL GEAR SOLID: PHANTOM PAIN
Solidna, niepisana na kolanie recenzja klasyka skradanek. Ale to nie jest tylko „piątka”, to coś znacznie bardziej niezależnego!
UNTIL DAWN
Ci, którzy nie miłują niskobudżetowych horrorów, nie zrozumieją też Until Dawn. Natomiast fanów czeka tutaj lukullusowa uczta.
PRO EVOLUTION SOCCER 2016
Co roku nowa wersja, nowe twarze i zagrywki. PES 2016 został wzięty na warsztat przez Sir Haszaka, który na komputerowej piłce zna się tak jak Napoleon znał się na prowadzeniu wojen.
PILLARS OF ETERNITY: WHITE MARCH PART 1
Josh Sawyer reklamował nam tę grę podczas gamescomu, więc czekaliśmy na pełną wersję. Teraz już wiemy dlaczego sam autor przedstawiał ją jako nawiązanie do Icewind Dale…
VOLUME
Polska gra niezależna, w bardzo ładnych szatach. Grzechem byłoby nie przyjrzeć się jej dokładnie.
BLUES & BULLETS
Podobnie jak w przypadku Life is Strange szykuje się tu cała saga. Klimaty noir znów się kojarzą z Sin City.
MAD MAX
Jak się konsolowy Max ma do filmowego? Czy gry czerpiące pomysły z filmów mogą być interesujące? O tym wszystkim w naszej recenzji hitu.
TEARAWAY UNFOLDED
Twórcy LittleBigPlanet powracają, by ponownie zanurzyć się w podobne klimaty, ale w nieco innej oprawie.
TRINE 3: THE ARTIFACTS OF POWER
Prześliczna bajkowa grafika i zasady platformówki – oto seria Trine w pigułce.
ZOMBI
W zamierzchłych czasach Ubisoft wydał 8-bitowego Zombiego, potem powstał Zombi na WiiU, a obecnie mamy najświeższą wersję.
LAYERS OF FEAR
Duże zaskoczenie – ekipa z Bloober Team zrealizowała prawdziwy, artystyczny horror, znacznie bardziej wysmakowany niż to robią ich amerykańscy koledzy.
STASIS
Statek kosmiczny krążący nieopodal Neptuna, puste korytarze i kosmiczne niespodzianki.
GALACTIC KEEP
Co jakiś czas ktoś z autorów zgłasza, że grał w znakomitą grę mobilną – i od razu dla czegoś takiego znajdujemy miejsce na łamach.
SHADOWRUN: HONG KONG
To już kolejna część cyklu, ale znakomita! Cyberpunkowe miasto przyszłości aż prosi, by do niego wnikać.
HALL OF FAME
PROJECT FIRESTART
Jeff Tunnell z Dynamixu opowiada o swojej firmie oraz o tym, jak doszło do stworzenia prekursora survival horrorów.
DZIEJE KULKI
Od kulki się zaczęło – to ona była u źródeł Ponga, Breakouta czy Pac-Mana. Wielce interesujące jest przeanalizowanie jak rozwijały się jej dalsze losy.
SHADOW OF THE COMET
Z dzisiejszej perspektywy patrząc, była to jedna z najlepiej narracyjnie skonstruowanych przygodówek lat 90.
NORBERT CELLIER
Twórca Shadow of the Comet opowiada o swojej karierze w Infogrames.
FILMOWY OCEAN
W Manchesterze narodziła się firma, dla której nie było barier. Jej człowiek jeździł po festiwalach filmowych i kupował licencje jedną po drugiej.
HISTORIA MASTER OF ORION
Tylko trzy części, ale po dziś dzień rasowi stratedzy odnoszą się do nich z wielkim szacunkiem.
SECRET LEVEL
ŁOWCA
Śmiano się z tego filmu, ale dzisiaj już wiemy, że zarówno on, jak i poprzedzający go serial „WOW” miały wiele pionierskich elementów.
MATEUSZ DAMIĘCKI
Aktor grał swoje pierwsze role w „WOW” i „Łowcy”. To już wtedy narodziła się jego fascynacja grami wideo.
FELIETON MARTYNY ZYCH
Czy „otwarte światy” zwane również pięknie sandboksami nie są aby troszkę przereklamowane?
SILNIKI NOWEJ GENERACJI
Popularnonaukowy tekst pokazujący, jakie najciekawsze zjawiska zaszły w ostatnich latach jeśli chodzi o grafikę gier.
KLAN AMSTRAD
Pozycja Amstrada w Polsce nigdy nie była mocna, a jednak był to bardzo wyjątkowy komputer.
WSPOMNIENIE O MARIUSZU ROZWADOWSKIM
Bartek Kluska wspomina swojego przyjaciela oraz niezastąpionego popularyzatora historii informatyki.
WROTA W KOSMOS
Przechodzenie pomiędzy wnętrzem statku kosmicznego a próżnią to kluczowy aspekt podróży międzygwiezdnych.
FELIETON ŚLEDZIA
Autor wspomina swoją karierę rysownika ilustracji w pismach o grach.
CREDITS
MOTYWY Z „TWIN PEAKS”
Serial Davida Lyncha nie od razu zrodził bezpośrednie potomstwo w grach, ale jego wpływ właśnie dzisiaj staje się coraz bardziej widoczny.
WIELKIE ŚWIATY SPECTRUM
Fascynujący przegląd najbardziej wystawnych środowisk, jakie udało się stworzyć twórcom gier na ZX Spectrum.
FELIETON KRUPIKA
Tym razem nie o miłości i śmierci, lecz o uzależnieniu. Choć może jedno z drugim ma dużo wspólnego?
SUPERHERO GAMES
Herosi przybyli z komiksów, a gry zaczęli kolonizować już w latach 80. Dlaczego zawsze mieli kłopoty z akomodacją?
FELIETON ZDANA
Co jest spełnieniem snów każdego pryszczatego fana fantasy?
HISTORIA BATMANA
Inne spojrzenie na zmagania się superherosa, konkretnie Batmana, z prawidłami rządzącymi elektroniczną rozrywką.
WYWIAD Z JONEM RITMANEM
To niesamowite – Bartkowi Czartoryskiemu udało się namówić na wywiad legendę – człowieka, który dostarczył pierwszego komputerowego Batmana.
VARUFAKIS
Były minister finansów Grecji miał w swoim życiu dużo wspólnego z grami wideo.
POLSKI FLASHBACK
Jak nie Dooma, to przynajmniej skopiować Francuzów. Po latach twórcy polskich gier sprzed dwóch dekad z chęcią opowiadają o swojej pracy.
FELIETON BORKA
Iskrą, która zapaliła lampkę i dostarczyła temat, było dla Borka uczestnictwo w obradach jury Pixel.Awards 2015.
Warto zaznaczyć, że nowy numer magazynu będzie dodawany do wejściówek na Pixel Heaven, które odbędzie się już w ten weekend w Warszawskiej Szkole Filmowej przy ul Generała Zajączka 7.