Podczas imprezy poświęconej Path of Exile – ExileCon – zapowiedziano Path of Exile 2. Właściwie to będzie PoE 4.0. Właściwie to będzie nadal ta sama gra… Okej, to trochę skomplikowane więc po kolei:
- Path of Exile 2 będzie bardziej rozszerzeniem niż nową grą. Wprowadzi nową linię fabularną, 7 nowych aktów i 19 klas ascendance (rozszerzenia klas bazowych, specjalizacje).
- Gra będzie korzystać z tego samego launchera co „jedynka”. Uruchamiając grę, będziemy mogli wybrać, czy chcemy przechodzić tryb fabularny pierwszej, czy drugiej części (twórcy uznali, że „doklejenie” kolejnych aktów do tego co już mamy jest bez sensu, bo dałoby nam to kilkanaście aktów, które musielibyśmy ukończyć by dojść do endgame).
- „Dwójka” wprowadzi nowy system dla gemów – nadal będą itemy ze slotami i łączenie ze sobą gemów, ale na innej zasadzie: teraz każdy skill gem będzie miał własne sloty, w które będziemy wkładać gemy ulepszające. Daje to zupełnie nowe możliwości przy budowaniu postaci. (Przykład: Mamy łuk z dwoma zielonymi slotami. W jeden slot wkładamy skill gem. W tym momencie uaktywniają się kolejne sloty, które możemy uzupełnić support gemami. PLUS nadal mamy w łuku jeden wolny slot na skill gema…).
- Ulepszona zostanie grafika oraz animacja postaci. Animacje, które możemy zobaczyć na dostępnych już teraz gameplayach – zarówno postaci, jak i umiejętności – są naprawdę ładne, płynne, zdecydowanie miłe dla oka.
- Dostaniemy zmiennokształtnych. Jak ktoś chce grać wilkołakiem to będzie mógł (bardzo fajnie wygląda płynne przejście od postaci ludzkiej do wilczej w dowolnym momencie). Póki co nie znamy jeszcze szczegółów, ale sama wiadomość że coś takiego w ogóle będzie to też już dużo.
- Nowi bossowie, którzy robią naprawdę fajne wrażenie (typ z dzwonem!).
- Endgame ma być wspólny dla graczy przechodzących standardową kampanię, jak i tych levelujących w nowej.
- Tak samo ligi – będą się odbywały równocześnie w obu kampaniach (jeśli więc komuś nie przypadnie do gustu nowy zestaw map, będzie mógł spokojnie grać na starych).
- Część zmian będzie wprowadzana stopniowo, wraz z kolejnymi patchami.
- Drzewko umiejętności będzie przebudowane, ale nie zobaczymy go przed premierą.
- „Dwójka” będzie miała najlepszy ekran wyboru postaci ever.
Terminy? Wersję 4.0 dostaniemy prawdopodobnie za rok. Do tego czasu będziemy otrzymywać standardową paczkę zawartości co trzy miesiące.
Cena? Jak na GGG przystało, całkowicie za darmo. To jednak nie wszystko, bo – ponieważ PoE2 nie jest osobną grą a raczej dodatkową kampanią – wszystkie postacie i wykupione ulepszenia/skórki zostają.
Oficjalny zwiastun:
Oficjalny gameplay z pokazu:
Inny gameplay z omówieniem zmian po polsku: