Main menu

Jeszcze kilka słów o Lords of the Fallen

Minął już ponad tydzień od premiery gry. To dobry czas na małe podsumowanie, spójrzmy więc co i jak.

Lords of the Fallen to największa polska produkcja tego roku. Nie ma się co dziwić, że zrobiła zamieszanie. Tytuł jednak jest nierówny, przez co wywoływał skrajne emocje: jedni gotowi byli do bicia pokłonów na jego cześć, inni natomiast rugali go jak kapral rekruta. Oceny w mediach zagranicznych wyglądają tak:

  • GameInformer – 8,5
  • Gamespot – 8
  • Polygon – 7,5
  • IGN – 7,4
  • GameTrailers – 7,3
  • Eurogamer – 7
  • PCGamer – 5,8
  • Metacritic – 72

A u nas w kraju sytuacja ma się tak:

  • CD Action – 9
  • Gry Online – 7,9
  • FilmWeb – 8
  • ppe – 8,0
  • HcGamer – 6,5
  • FrazPC – 7,5
  • Zagryzacz.pl – 4/5
  • gikz.pl – Not Bad

U nas gra dostała 4/5.

Lordy sprzedają się póki co bardzo dobrze, jednak o konkretnych wynikach sprzedaży zbyt wcześnie by mówić (wstępne dane na chwilę obecną – dotychczasowy nakład gier wyniósł już 700 tys. egzemplarzy, w ciągu pierwszych kilku dni od premiery w rękach graczy znalazło się ponad 200 tys. egzemplarzy). Tomasz Gop przyznaje w POW dla Polygamii, że planują długofalowe wsparcie dla gry. Na razie nie ma żadnych szczegółów, ale wiadomo, że można się spodziewać jakiś DLC. Wiadomo też, że będą łącznie trzy części.

Na co narzekali gracze? Wielu wypominało brak stabilności gry. Że czasem wyrzuca do pulpitu. Że czasem pomaga tylko twardy restart kompa. Zapewne zależy to od wielu czynników, konfiguracji sprzętu, pogody, stanu ducha, portfela i innych mniej bądź bardziej ważnych czynników klimatycznych (nam się akurat nic takiego nie zdarzyło podczas testowania, za to gra potrafiła się przywiesić by po chwili jednak odzyskać sprawność działania).

A jakie były koszty przygotowania gry? Jak pisze wydawca w notce prasowej rozesłanej do mediów przedstawiają się następująco:

Prace nad Lords of the Fallen rozpoczęły się jesienią 2011 roku. Nad grą pracował zespół, który w kluczowych etapach produkcji liczył 170 osób. Oprócz 32 mln zł budżetu produkcyjnego, CI Games wydało 10 mln zł na działania marketingowe związane z tym tytułem. Gra będzie dystrybuowana na 72 rynkach.

 

 

Niepoprawny marzyciel, słuchający na codzień dziwnie nie wpadającej w ucho muzyki z gatunku tych ostrzejszych, grający z reguły we wszelkiego rodzaju FPS'y podszyte lekko warstwą cRPG ale nie pogardzający też cRPG pełną gębą oraz raz na jakiś czas jakąś przygodówką z rodzaju tych starszych.

Słów kilka o co chodzi

Napograniczu.net to gry, planszówki, filmy, książki, wydarzenia z perspektywy pary po trzydziestce.

Kontakt

Chcesz się z nami podzielić ciekawym tematem?
Robisz grę i chciałbyś żebyśmy o niej napisali?

Skontaktuj się z nami:

kontakt@napograniczu.net