Studio odpowiedzialne za produkcję MMORPG Edengrad rozgrywającego się w postnuklearnym świecie poinformowało w komunikacie giełdowym o wstrzymaniu prac nad grą. Oficjalną przyczynę podano niesatysfakcjonującą sprzedaż, która na obecnym poziomie okazała się niewystarczająca i producent zmuszony został do poszukiwania inwestora strategicznego.
Spółka w treści komunikatu giełdowego poinformowała, że nakłady finansowe okazały się niewystarczające na to aby zapewnić odpowiedni poziom przygotowywanej gry. Zadecydowano więc o dalszym wstrzymaniu prac nad Edengrad jak również nad wszystkimi innymi tytułami przygotowywanymi przez studio.
W toku prac nad aktualizacją gry Edengrad, mając na uwadze dokonywaną na bieżąco analizę rynku gier komputerowych i w związku ze wzrastającymi oczekiwaniami użytkowników, co do jej ostatecznego kształtu, Emitent (Huckleberry Games) podjął decyzję dotyczącą wstrzymania prac nad grą. Ukończenie gry Edengrad w wersji umożliwiającej osiągnięcie zamierzonego poziomu sprzedaży, a w konsekwencji, pozytywnych efektów finansowych, wymaga znacznie większych niż pierwotnie zakładano nakładów pracy oraz środków finansowych, w tym w szczególności zapewnienia odpowiedniej wysokości budżetu marketingowego. Mając to na uwadze, Zarząd Spółki podjął działania zmierzające do uzyskania dodatkowego finansowania dla Spółki, uzupełniając porządek obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia zwołanego na dzień 29 czerwca 2018 r., o uchwały o podwyższeniu kapitału zakładowego z prawem poboru oraz o zmianie statutu Spółki. Podjęcie tych uchwał nie było jednak możliwe, z przyczyn, o których Emitent informował w raportach bieżących z dnia 14 lipca 2018 r. – ESPI nr 19/2018 i EBI nr 22/2018. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami Zarząd podejmie działania zmierzające do pozyskania finansowania dalszej działalności Spółki. Ponadto Zarząd uznał, że kontynuacja prac nad grą będzie zależała od warunków finansowania, w szczególności od jego wysokości oraz terminu pozyskania.
Edengrad to postapokaliptyczna gra MMORPG, czerpiąca inspiracje z takich kultowych produkcji jak Fallout, MadMax czy Wasteland 2. Zadebiutowała 4 kwietnia 2017 w Early Access z niemałymi problemami, głównie dotyczącymi niedziałających serwerów i słabej optymalizacji. Od tamtej pory wiele elementów zostało poprawionych, a każda kolejna aktualizacja wprowadzała sporo zmian i wiele nowych rozwiązań. Gra pomimo swojej topornej momentami mechaniki, schematycznych questów była bardzo grywalna ze względu na zastosowane ficzery pozwalające budować miasta, schronienia w postaci domów, jak też pozwalała na zostanie farmerem bądź górnikiem.
Prace nad grą rozpoczęto w 2012 roku. Początkowo był to projekt tworzony po godzinach, który ewoluował z gry przeglądarkowej. Do początku 2013 roku projekt dojrzewał, zyskując nowe funkcjonalności oraz trójwymiarową grafikę. Na początku 2015 Huckleberry Games wynajęło biuro, a zespół wzbogacił się o nowych pracowników. W tym samym roku wystartowała zbiórka na Wpieram.to, na której zebrano 14 139 zł z potrzebnych 11 100 zł na dokończenie gry. Rok później została zorganizowana kolejna. Tym razem na kickstarter.com, która pozwoliła zebrać 41,535£ z zakładanych £39,000 £. Pod koniec 2017 spółka zadebiutowała na giełdzie, co pozwoliło na pozyskanie w ramach ostatniej oferty publicznej ponad 2 mln zł z emisji akcji serii E. Ponadto HG otrzymało dofinansowanie z rządowego programu sektorowego GameINN w kwocie ponad 1,57 mln zł, a środki te miały pozwolić producentowi na realizację nowego projektu związanego ze stworzeniem Algorytmu Prawdziwego Życia (APŻ). Wszystkie pozyskane fundusze okazały się jednak niewystarczające i obecnie przyszłość firmy stanęła pod znakiem zapytania. Nie wszystko jest jednak przesądzone. Jeśli w miarę szybko znajdzie się inwestor zdecydowany się ich wesprzeć to jest realna szansa na odbicie się od dna.
Ostatnia aktualizacja została wypuszczona 13 grudnia 2017 roku. Od tego czasu gracze zaczęli podejrzewać, że z projektem nie najlepiej się dzieje. Potwierdzały to lakoniczne odpowiedzi devów na pytania o kolejne aktualizacje.
Huckleberry Games to nie tylko Edengrad. W czerwcu tego roku studio wypuściło The Minglers – Stworki i Potworki na urządzenia z Androidem. Gra jednak delikatnie mówiąc nie stała się sukcesem sprzedażowym. Jak dotąd łączna ilość pobrań z Google Play oscyluje w granicach 100. Ocen też nie ma zbyt wysokich – 3,1/5. Gracze skarżą się na cała masę błędów uprzykrzających rozgrywkę.