Przed premierą

Drift21 – polski symulator driftingu

Drift21 nie miało dobrego startu. Gra początkowo miała zostać wydana w listopadzie 2019 roku pod nieco inną nazwą – Drift19. Tak się jednak nie stało i wydanie zostało ostatecznie przełożone. W międzyczasie zmieniono tytuł oraz zapadła decyzja o wstępnym wydaniu w fazie Early Access. Gra w końcu trafiła 07.05.2020 na Steam. I się zaczęło.

Gracze delikatnie mówiąc nie byli Drift21 zachwyceni. Większość pierwszych recenzji była negatywna. Zwracano uwagę przede wszystkim na sterowanie, problemy z samym driftowaniem oraz dramatyczny modelu jazdy.

Sytuacja zaczęła się zmieniać wraz z każdą kolejną wypuszczaną aktualizacją. Obecnie sytuacja odwróciła się diametralnie. O czym świadczą oceny na Steam – ostatnie są w większości pozytywne, przy średniej 7/10.

Dla nierozeznanych spieszę wyjaśnić w skrócie – symulator driftu. Temat w sumie mało eksploatowany. Właściwie do takiego stopnia, że chyba jest to jedyny tytuł tego rodzaju na rynku. Do tego jest to rodzimy tytuł.

Produkcję gry wspiera Paweł Grosz, kierowca driftowy, wicemistrz Drift Open 2017, kóry czuwac ma nad tym, by realizm gry ma był na jak najwyższym poziomie. Kierowca zadbał również o takie aspekty produkcji jak odwzorowanie fizyki jazdy. Drift21 ma dodatkowo wyróżniać się legendarnymi torami driftowymi.

W ostatniej aktualizacji gra została wzbogacona o tryb multiplayer, w którym zmierzyć się może na raz do 6 graczy. Gospodarze wydarzeń wieloosobowych mają pełną kontrolę nad sesją i dostęp do kilku opcji, które pozwalają między innymi na:

  • Głosowanie lub wymuszanie zmiany mapy
  • Głosowanie lub wymuszanie usunięcia gracza
  • Wyświetlanie i przypinanie wiadomości
  • Resetowanie pozycji gracza
  • Włączanie lub wyłączanie kolizji
  • Ukrywanie wiadomości od poszczególnych / wszystkich graczy

ECC Games S.A. nadal pracuje nad trybem multiplayer w DRIFT21, a ta pierwsza odsłona to dopiero początek większych rzeczy, które mają nadejść. Zespół nieustannie analizuje opinie graczy i wprowadza zmiany wzbogacające rozgrywkę. Obecnie zespół pracuje nad optymalizacją wydajności trybu wieloosobowego oraz nad wdrożeniem odpowiedniego trybu widza.

Kr4wi3c

Niepoprawny marzyciel, słuchający na codzień dziwnie nie wpadającej w ucho muzyki z gatunku tych ostrzejszych, grający z reguły we wszelkiego rodzaju FPS'y podszyte lekko warstwą cRPG ale nie pogardzający też cRPG pełną gębą oraz raz na jakiś czas jakąś przygodówką z rodzaju tych starszych.

Related Articles

Back to top button