Relacje

Pixel Heaven 2018. Retro & Indie Gaming Fest vol. 6

W dniach 8-10 czerwca odbyła się szósta już edycja Pixel Heaven – święta retrograczy (ale nie tylko). Oprócz standardowego zestawu składającego się z ciekawych paneli z ludźmi z branży growej, strefy retro i indyczych wystawców były również wystawy Lego oraz Star Wars. Nie zabrakło także VR.

Na imprezie tym razem byliśmy przez 3 dni. Pozwiedzaliśmy, poprzyglądaliśmy się ciekawym naszym zdaniem indykom, pokręciliśmy nosami, że kiedyś to były czasy, nie to co teraz i wzięliśmy udział w kilku ciekawych panelach. Była to już nasza piąta impreza, ale mam wrażenie, że najsłabsza pod względem frekwencji (zarówno jeśli chodzi o ilość wystawców, jak i odwiedzających). Pamiętam jak jeszcze dwa lata temu będąc w sobotę, w godzinach szczytu nie dało się swobodnie poruszać – było tyle ludzi, że w alejkach pomiędzy wystawcami trzeba się było przeciskać, a dostanie się do czegokolwiek graniczyło z cudem. Jak było w ubiegłym roku ciężko mi powiedzieć bo PH odwiedziłem tylko w piątek, w dniu kiedy zwiedzających jest najmniej. Zdawać by się mogło, że frekwencja jest coraz mniejsza. Może to być spowodowane faktem niezmiennej formuły imprezy, bądź mijającego boomu na retro.

Przy ostatnich wydarzeniach miały miejsce wskrzeszenia kultowych magazynów – na jeden numer. Dwa lata temu był Bajtek, w ubiegłym roku Top Secret, w tym Świat Gier Komputerowych. Nie obyło się przy tej okazji bez sporego fakapu. Otóż ŚGK wedle informacji zamieszczonych na FB miał być dostępny tylko dla supporterów (najdroższa wejściówka za 170 zeta) oraz prenumeratorów magazynu Pixel. Okazało się jednak, że magazyn można bez problemu kupić na miejscu. Dodatkowo ma się on także pojawić w sklepiku – shop.pixel-magazine.com. Trochę słabe zagranie, żerujące na nostalgii i próbie sprzedania jak największej ilości najdroższych wejściówek. Koszt wejściówki supporter trochę osładzał fakt, że w jej ramach dostawało się dość pokaźny pakiet:

  • wpis (imię i nazwisko / ksywa + ew. adres www) w sekcji DZIĘKUJEMY! na stronie www.pixelheavenfest.com oraz w specjalnym, okolicznościowym wydaniu Świata Gier Komputerowych z okazji imprezy (to ostatnie pod warunkiem zgłoszenia udziału do 20 maja 2018 r.)
  • oficjalny t-shirt Pixel Heaven 2018 w wybranym rozmiarze
  • najnowszy numer magazynu PIXEL
  • okolicznościowy, limitowany numer Świata Gier Komputerowych z okazji 25-lecia pisma
  • nielimitowany wstęp na wszystkie wydarzenia podczas Pixel Heaven 2018 w dniach 8-10 czerwca, w tym udział w wybranym turnieju growym oraz w Afterparty 9 czerwca wieczorem

Pomimo zakupienia wejściówki Supporter, i to dużo przed czasem, wpisu na stronie czy w ŚGK się nie dorobiliśmy. Widać w redakcji Pixela nas nie lubią czy coś. Sprawę wyjaśniamy.

Strefa retro

Standardowo na imprezie nie mogło zabraknąć strefy retro, w której można było sobie przypomnieć jak to się kiedyś grało. Przygotowano przeszło 100 stanowisk z grami od ZX Spectrum i ich klonów, po Atari, Commodore, Amiga, Amstrad, Acorn, automaty arcade, flippery, współczesne konsole (PSX, Sega Dreamcast!) i wynalazki z epoki dawnej.

Wystawcy

Ze wszystkich indyków, które były wystawiane na imprezie (mamy wrażenie, że wystawców było nieco mniej niż rok temu) szczególną uwagę zwróciliśmy na następujące tytuły:

We, The Revolution

Zostań sędzią Trybunału Rewolucyjnego zasiadającym nad sprawami zwykłych obywateli, przestępców, rewolucjonistów i ich przeciwników. To ty będziesz decydować, kto zostanie uniewinniony, a czyją głowę zetnie ostrze gilotyny.
Uważaj jednak, gdyż skierowane są na ciebie oczy całego Paryża. Aby przetrwać musisz samemu stać się politycznym graczem – stawką jest nie tylko twoje życie, ale także losy samego miasta.

W We. The Revolution fabuła postawi cię w trudnych sytuacjach, w których nie ma łatwych rozwiązań. Władza nad ludzkim życiem i śmiercią to jednocześnie ogromny ciężar i siła, która może wpłynąć na losy rewolucji. Każda frakcja w Paryżu jej pożąda i musisz o tym pamiętać za każdym razem, gdy wydajesz wyrok, przydzielasz zadania swoim agentom w mieście, piszesz listy, wygłaszasz przemowy, czy knujesz polityczne intrygi w kuluarach.

Najważniejsze cechy gry:

  • Kształtuj historię i decyduj kto przeżyje, a kto zostanie stracony na gilotynie
  • Poczuj opresyjną atmosferę czasów Rewolucji Francuskiej
  • Bądź sędzią w ponad 100 wyjątkowych sprawach sądowych
  • Zarządzaj salą sądową – przesłuchuj świadków, analizuj dowody i poszlaki, czytaj raporty i wydawaj wyroki
  • Zdobywaj przyjaciół i zyskuj nowych wrogów wśród różnych frakcji walczących o władzę w Paryżu
  • Zanurz się w nietypowym połączeniu gatunków zawierającym sprawy sądowe, tworzenie intryg politycznych i turową grę strategiczną

Planowana data wydania: TBA

Hidden Deep

Thriller science fiction, połączenie gry akcji i eksploracji w 2D, którego akcja rozgrywa się 1,5 km pod dnem oceanu. Grupa naukowców odkryła dziwne anomalie o nieznanym pochodzeniu i zorganizowała wyprawę, która pozwoliłaby zbadać to zagadkowe zjawisko. Po 564 dniach kontakt z naukowcami nagle się urywa. Jako lider drugiej drużyny dostajesz zadanie sprawdzić, co się tam wydarzyło. Hidden Deep to oldschoolowa gra inspirowana klasycznymi grami i filmami science-fiction z lat 80. i 90. (takimi jak: Aliens, The Thing, Another World, Flashback) z odrobiną mrocznej fabuły. Duży nacisk położono na bogactwo i jakość animacji postaci oraz ogólny realizm (jak na grę 2D). Gra działa na autorskim silniku z symulacją fizyki i możliwością destrukcji terenu.

Planowana data wydania: 4 kwartał 2018 (PC)

Tower Of Time

RPG jakiego jeszcze nigdy nie było. Połączenie barwnej fabuły, rozgrywki typu dungeon crawler i znakomitej walki w czasie rzeczywistym. Taktyczne myślenie jest kluczem do zwycięstwa. Wejdź do Wieży Czasu i doświadcz nowego wymiaru przygody. Tower of Time to przygoda, której długo nie zapomnisz: ponad 50 godzin rozgrywki, ręcznie projektowane poziomy i barwna fabuła opowiadana poprzez animowane przerywniki filmowe. Gra rewolucjonizuje gatunek RPG, wprowadzając elastyczny mechanizm rozwoju postaci, tysiące łupów i elementów sprzętu do znalezienia oraz złożony, taktyczny system walki w czasie rzeczywistym.

Data wydania: 12 kwietnia 2018

Re-Legion

W teoretycznie idealnym świecie przyszłości, społeczeństwu grozi powolny zastój. W tych warunkach rodzi się sekta. Z ludu wyłania się silny przywódca, który zamierza wyplenić cierpienie, będące udziałem społeczeństwa. Ma odpowiedzi – chleb dla ludzkich umysłów i pocieszenie dla ich dusz. Wszyscy, którzy szukają wyższego celu w życiu, są mile widziani. Pustkę, zagłuszaną dotąd narkotykami i alkoholem, wypełnia nowa społeczność. W czasie, gdy Elion, przywódca i prorok, rozwija swoje wpływy i władzę, traci kontakt z rzeczywistością, a ideały zbawienia przeradzają się w nienawiść do tych, którym wydaje się, że nie potrzebują jego przewodnictwa – w nienawiść do innowierców.

Cechy gry

  • Niepowtarzalna mechanika RTS, pozwalająca pozyskać nowe jednostki, nawracając obywateli
  • Przejrzysta, futurystyczna, cyberpunkowa grafika, z mroczną atmosferą
  • Historia dla dorosłych z interesującym tłem i wyborami moralnymi do podjęcia
  • Specjalna mechanika kontrolowania terytorium z użyciem hakowania
  • Możliwość przejścia gry wiele razy, zarówno w trybie dla jednego, jak i wielu graczy

Planowana data wydania: 3 kwartał 2018

Steel Rats

Wyścigowa gra akcji, utrzymana w klimatach gier arcade. Całość rozgrywki rozgrywa się w retro futurystycznym środowisku 2,5D gdzie gracz może poruszać się na wielu płaszczyznach. Gameplay łączy w sobie zarówno elementy zręcznościowe takie jak triki wykonywane na motocyklu, dynamiczną walkę z różnymi typami przeciwników, oraz pokonywanie poziomów na pełnej prędkości naszego motocykla.

Planowana data wydania: 2018

Bushy Tail

Mały lis – główny bohater gry – traci matkę w następstwie polowania na dziwną bestię terroryzującą las i jego mieszkańców. Ranny i okaleczony przez myśliwych zmuszony jest do ucieczki w nieznane części lasu, gdzie znajduje dom starego weterynarza. Staje twarzą w twarz z gromadą magicznych kotów i niespokojnego weterynarza, wkrótce uświadamia sobie, że tylko razem będą mogli odkryć sekret schorowanego lasu i bestii, która w nim mieszka. Ale najpierw mały lis będzie musiał zmienić życie jednej ludzkiej istoty.

Najważniejsze cechy gry:

  • Gra przygodowa o tematyce przygodowej z dojrzałym motywem inspirowanym bajkowymi opowieściami dla dorosłych.
  • Unikalne opowiadanie historii.
  • Budowanie relacji z NPC. Wybory gracza wpływają na opowiadaną historię.
  • Narratorzy opowiadają historię z perspektywy dziecka, która pozostaje w kontraście z dojrzałymi i poważnymi efektami wizualnymi.
  • Unikalny styl graficzny, który odzwierciedla narracyjną naturę gry przy jednoczesnym poszanowaniu dzisiejszych trendów.
  • Gra będzie dostępna na PC, PS4 i Xbox One.

Planowana data wydania: koniec 2018 (max połowa 2019)

Panele dyskusyjne

GOG

Spotkanie z dwoma przedstawicielami firmy GOG.com, którzy opowiadali o perypetiach i specyfice pracy jako „archeolog kodu”. Szkoda, że panel był skutecznie zagłuszany przez odbywającą się po sąsiedzku imprezę, bo jesteśmy pewni, że panowie mówili dużo ciekawych rzeczy.

Farm 51

Pierwsza część spotkania poświęcona została grze Chernobylite – mogliśmy zobaczyć trailer (w tym momencie gra dość mocno kojarzyła nam się z Get Even, poprzednim dokonaniem studia), a następnie zaprezentowano fragment „gameplayu”. Będzie fajny klimat, otoczenie dokładnie odwzorowane na podstawie prawdziwych lokacji, do tego fotogrametria i odrobina psychodeli. Warto mieć ten tytuł na uwadze.

Następnie przeszliśmy do tego na co wszyscy czekali najbardziej, czyli prezentacji World War 3. Po obejrzeniu trailera przedstawiciel studia opowiedział, jak gra będzie wyglądać (stawiają na realizm – od kilku lat współpracują z wojskiem), jakie będzie miała tryby (brak singla, tylko multi, w tym battle royale), kiedy się ukaże (na jesieni ruszą beta testy) oraz kiedy można się spodziewać większej ilości informacji (już niebawem, może nawet w tym tygodniu). Pełną zapowiedź tytułu będzie można znaleźć u nas już niedługo.

Adrian Chmielarz

Tego pana chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Zwinnie lawirował między gradem niewygodnych pytań, np czy w związku z aktualną fazą na wina zamierza wydać książkę w stylu jakie wino do jakiej gry (nie, nie zamierza) albo czy będzie Tajemnica Statuetki 2 (nie, nie będzie). Następnie przeszliśmy do głównej atrakcji tego panelu, czyli prezentacji Witchfire. Chociaż prezentacja to może za dużo powiedziane. Zobaczyliśmy kilka screenów, kilka szkiców koncepcyjnych. Akcja gry ma mieć miejsce w alternatywnej rzeczywistości, w której czarownice naprawdę mają moc, i potrafią przyzywać prawdziwe demony. My, jako przedstawiciel kościoła, będziemy z tym złem walczyć. Sporo aspektów gry jest jeszcze w produkcji, developerzy szukają odpowiedniego balansu trudności, nie wiadomo też, kiedy możemy się spodziewać kolejnych wieści (o dacie premiery nie wspominając).

Spotkanie z redakcją ŚGK

Ekipa redakcyjna na to spotkanie przybyła liczna. Szkoda, że tego samego nie można powiedzieć o publiczności. W każdym razie panel bardzo udany – godzina luźnej pogadanki o pracy redakcji, o „starych dobrych czasach”, o początkach redaktorów w piśmie. Ciekawostki i anegdoty z życia redakcji i historii pisma (np jak powstawały konkursy dla czytelników albo co się działo po wypuszczeniu numeru, kiedy całe ciśnienie i stres schodziły z ludzi). Fajne historie, miło było tam być. Na koniec dla chętnych były również autografy i możliwość pogadania z redaktorami poza sceną.

Kr4wi3c

Niepoprawny marzyciel, słuchający na codzień dziwnie nie wpadającej w ucho muzyki z gatunku tych ostrzejszych, grający z reguły we wszelkiego rodzaju FPS'y podszyte lekko warstwą cRPG ale nie pogardzający też cRPG pełną gębą oraz raz na jakiś czas jakąś przygodówką z rodzaju tych starszych.

Related Articles

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back to top button