Chants of Sennaar to gra logiczna, oparta o legendę wieży Babel. Naszym zadaniem będzie sprawić, by zwaśnione ludy znów zaczęły ze sobą rozmawiać. Aby jednak do tego doszło, najpierw musimy sami rozszyfrować języki, którymi się posługują.
Poznawanie każdego języka będzie polegało na obserwacji i kojarzeniu znaków oraz kontekstu, w którym się pojawiają. Musimy więc odgadywać kolejne słowa na podstawie scenek, obrazów, rysunków itp. Domniemane znaczenie słów możemy zapisywać w podręcznym notatniku, do którego trafiają wszystkie symbole, które napotkaliśmy.
W pewnym momencie w naszym notatniku pojawią się rysunki – będziemy musieli dopasować do nich słowa, bazując na naszym domyśle co do ich znaczenia. Jeśli prawidłowo dopasujemy trzy słowa do trzech rysunków, ich znaczenie zostanie oficjalnie ujawnione – ważny krok w drodze do poznania całego języka (składającego się z kilkudziesięciu prostych słów).
Sam pomysł na rozgrywkę jest interesujący, a wykonanie dobre. Prosty, charakterystyczny styl graficzny dobrze się tu sprawdza – nadmiar szczegółów nie odciąga nas od najważniejszego.
Mam jednak kilka uwag. Po pierwsze, brakowało mi mapy – obszar, po którym możemy się poruszać, składa się z kilku lub kilkunastu mniejszych lokacji, połączonych ze sobą na różne sposoby. Bez mapy momentami ciężko mi było odnaleźć drogę do konkretnego miejsca, albo błądziłam w poszukiwaniu jakiegoś interaktywnego elementu, który wcześniej widziałam, ale teraz był potrzebny.
Drugi drobny minus to to, że w naszym notatniku mamy odnotowane znaczenie poszczególnych słów, ale nie ma tam już nic na temat gramatyki – a ta zmienia się w zależności od języka.
Podsumowując – Chants of Sennaar to ciekawa pozycja dla miłośników gier logicznych.
Steam: https://store.steampowered.com/app/1931770/Chants_of_Sennaar/
Gra zakupiona we własnym zakresie.