Scamper to rodzime cyberpunkowe cRPG z wielowątkową fabułą, utrzymane w klimacie dark Science Fiction. Powstaje już od dłuższego czasu i póki co dalej nie wiadomo, kiedy będzie premiera, a że cyberpunk mi nader bliski i go mało w grach to łykam każdy lepszy tytuł.
Według tego, co mówią o swoim dziecku twórcy, ma posiadać wszystkie najlepsze cechy klasyków gatunku z nietuzinkową fabułą oraz czynnikiem wyróżniającym: oryginalnym turowym systemem walki.
System walki gry oraz jej mechanika bazują na systemie Neuroshima – polskiej gry fabularnej w konwencji postapo, czerpiącej najlepsze elementy i pomysły od klasyków gatunku jak MadMax, Fallout czy Matrix. Jego unikalność i oryginalność ma wypływać bezpośrednio z systemu, na jakim jest oparty, łącznie z jego podejściem do kwestii zadawania obrażeń i ich wpływu na zachowanie postaci, przy jednoczesnym zachowaniu zdrowych proporcji, by nie przytłoczyć gracza nadmiarem opcji, statystyk i skomplikowaniem rozgrywki.
Początkowo zespół pracujący nad projektem liczył 6 osób. Obecnie pracuje nad nim ok 40 osób. Jednym z jego założeń jest praca na wolnym oprogramowaniu, by udowodnić niedowiarkom, że za jego pomocą można stworzyć coś ambitnego i wcale niezgorzej wyglądającego, co pozwali osiągnąć podobne efekty do produktów komercyjnych, za którymi stoją molochy.
Fabuła opowiadać ma o losach młodej i zagubionej kobiety, która zmuszona do ucieczki z ojczystej planety przed wyrokiem jaki na nią wydano, musi stawić czoła mafii, różnorakim frakcjom, w świecie zabójstw, kradzieży, wymuszeń, przymierzy i zdrad.
Zapowiada się więc nader ciekawie. Jeśli otrzymamy do tego niebanalną fabułę, stawiającą przed nami niejednoznaczne wybory, toczącą się w świecie wielkich korporacji, korupcji, mafii, slumsów pełnych ćpunów czy prostytucji; wszystkich elementów, które dobry cyberpunk powinien zawierać, to możemy otrzymać całkiem ciekawy produkt, po który chętnie sięgnę.
Najważniejsze cechy gry:
○ Dynamiczny taktyczny tryb walki w środowisku 3D
○ Niejednoznaczne i trudne moralnie wybory
○ Unikalny system obrażeń oparty na znanym RPG Neuroshima
○ Wiele diametralnie różnych sposobów przejścia gry
https://www.youtube.com/watch?v=O5oehGXy8Vo
Platforma: PC (Win)
Premiera: gdy będzie gotowe
Strona internetowa projektu: https://scamper.pl/start/