Main menu

Inner Chains – update 2

Dzisiaj – z tygodniowym opóźnieniem udostępniono drugi patch do Inner Chains. Nie bardzo wiem co wprowadzał poprzedni – ale raczej nic istotnego. Posiadacze procesorów od AMD dalej mogli mieć problemy z działaniem gry. Nic w sumie dziwnego bowiem, wypuszczona dopiero co łatka wprowadza wsparcie dla procesorów tego producenta.

Gdy przeglądałem patch notes w pierwszej chwili pomyślałem, że to słaby żart ale okazuje się, że nie. Coś co powinno być od początku w grze zaimplementowane pojawia się dopiero w drugim patchu. Nie wiem czy nikt wcześniej nie przetestował jak gra zachowa się na procesorach AMD, czy było to zwykłe niedbalstwo ze strony autorów.

Pocieszające jest to, że poprawka wprowadza sporo zmian. Pierwsza i najważniejsza – dotarłem do drugiego aktu. W międzyczasie zdarzały się spadki wyświetlanych klatek ale w porównaniu z tym co się działo nie ma tragedii. Nieco poprawiono optymalizację przez co gra na GTX1060 osiąga w porywach 60 klatek, zwykle oscylując w granicach 40-50. Druga szokująca zmiana to pojawienie się większej ilości dźwięków. Chociaż ambient przewodni (ciężko to coś co leci w tle nazwać inaczej) przez większość rozgrywki towarzyszy nam ten sam to nieme dotąd mijane postaci mruczą coś tam pod nosem. To właśnie bardzo bolało – wszechogarniająca cisza. Teraz jest nieco lepiej chociaż wielkiej rewolucji nie ma. Nieco także poprawiono samą rozgrywkę – tutorial jest nieco zmodyfikowany, niektóre mijane postaci wskazują nam kierunek jaki mamy obrać, a czasem gra wyświetli nam podpowiedź jaki klawisz mamy w danym momencie wcisnąć. Niby nic ale jeśli weźmiemy pod uwagę, że walka wręcz jest pod ‚F’ to rozkminienie tego samemu może chwilę zająć (jeśli nie patrzyło się w klawiszologię). Szkoda tylko, że robi to w strasznie enigmatyczny sposób – na ekranie wyświetla się po prostu nazwa klawisza i nic ponadto. Trochę słabo, a wystarczyło by wyświetlić np. Shift for run, F for fight, czy coś w tym rodzaju.

Poniżej lista najważniejszych zmian:

Gameplay:
– Melee tutorial added in Chapter 1.
– Removed a bug that let the players get a weapon in Chapter 1.
– Removed a bug that made the weapon disappear.
– Players receive „the gift” in the beginning of Chapter 1.
Head Bobbing can now be disabled.
– Improved collision detection.
– Sound effects fixes and additions.

Story:
Narration added for Chapters 1, 2, 3 and 4.
– Narration added for the monument scene.
– All new narration has been translated to every available language.
– Improved the achievement system.

Performance:
– Improved optimization.
– Improved streaming.
– Players can no longer skip checkpoints.
Support for AMD chipsets.

Graphics:
– Improved lightning.
– Support for more resolutions, especially for 21:9 monitors, in the menu.
FOV can now be adjusted.

To oczywiście nie koniec zmian. Chodzą słuchy, że kolejny patch między innymiinner chains ma dodać możliwość definiowania klawiszologii (wow!).

Podziel się...Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on Tumblr0Share on Google+0Share on Facebook1Email this to someone

Niepoprawny marzyciel, słuchający na codzień dziwnie nie wpadającej w ucho muzyki z gatunku tych ostrzejszych, grający z reguły we wszelkiego rodzaju FPS’y podszyte lekko warstwą cRPG ale nie pogardzający też cRPG pełną gębą oraz raz na jakiś czas jakąś przygodówką z rodzaju tych starszych.

Słów kilka o co chodzi

Napograniczu.net to gry, planszówki, filmy, książki, wydarzenia z perspektywy pary po trzydziestce.

Kontakt

Chcesz się z nami podzielić ciekawym tematem?
Robisz grę i chciałbyś żebyśmy o niej napisali?

Skontaktuj się z nami:

kontakt@napograniczu.net