Main menu

Grakademia #5

Już po raz piąty twórcy projektu Grakademia zapraszają do wzięcia udziału w dwudniowej konferencji poświęconej grom komputerowym i szeroko pojętej branży elektronicznej rozrywki, połączonej ze strefą grania, konkursami oraz turniejami. W pierwszy weekend września w Łódzkim Domu Kultury będzie można wysłuchać prelekcji wygłoszonych przez publicystów, akademików oraz twórców, którzy podejmą szereg interesujących kwestii związanych z projektowaniem i badaniem gier, a także pisaniem o produkcjach należących do najmłodszego medium. W trakcie wystąpień zostaną poruszone zagadnienia dotyczące m.in. muzyki w grach, konfliktu pomiędzy narracją a mechaniką, badania polskich tytułów, prawnych aspektów tworzenia, a także sceny retro w Polsce, odmian nostalgii przejawiających się we współczesnych produkcjach oraz wielu innych tematów, które z pewnością zainteresują każdego miłośnika gier.

Organizatorzy Grakademii 5 – Dominika Staszenko i Marcin M. Chojnacki – zapewniają, że w planie imprezy nie zabraknie również atrakcji dla chcących zrelaksować się przy ulubionych tytułach, odpocząć od burzliwych dyskusji lub sprawdzić swoją wiedzę na temat tekstów należących do najmłodszego medium. Uczestnicy będą mogli korzystać z konsol oraz planszówek udostępnionych w strefie grania, wziąć udział w turnieju z nagrodami, a w niedzielę przystąpić do konkursu sprawdzającego, kto jest najbardziej zapalonym, oczytanym i zaznajomionym z informacjami na temat poszczególnych tytułów, fanem gier. Wstęp na wszystkie części wydarzenia wolny!

Grakademia jest projektem poświęconym naukowo-publicystycznemu podejściu do gier, mającym za zadanie promować pozytywny wizerunek medium, a także udowadniać, że gry można badać i analizować tak jak każdy inny tekst kultury.

Grakademia #5

Program wydarzenia:

SOBOTA 05.09.2015

11:00 Marcin M. Chojnacki (Grakademia) – „Jak za dawnych dobrych lat?” – czyli o demake’ach gier wideo po zastanowieniu

11:35 Mariusz Krawczyk (Øyvind Development Group) – Gry hakerskie: przeszłość, teraźniejszość i przyszłość

12:10 Paweł Schreiber (jawnesny.pl) – Rozbite wspomnienia – gry Sama Barlowa

12:45 Przerwa

13:00 Jacek Markowski (Prawo Gracza) – Prawne aspekty tworzenia gier komputerowych

13:35 Kacper Pitala (GRYOnline.pl) – Obserwacja, plan, egzekucja. Co jest wyjątkowego w skradankach?

14:10 Magdalena Cielecka (Artifex Mundi) – Synteza sztuk – czy da się rozwiązać konflikt mechaniki i narracji

14:45 Przerwa obiadowa

16:00 Justyna Janik (Uniwersytet Jagielloński) – Duchologia światów wirtualnych, czyli o zantropomorfizowanej przeszłości i pamięci w grach wideo.

16:35 Arkadiusz Haratym (Gracze Słuchacze) – Muzyka z gier zremiksowana (remiksy i scena remiksowa muzyki z gier

17:10 Magdalena Kojder (Techland) – Projektowanie postaci – od pomysłu po bohatera w grze

NIEDZIELA 06.09.2015

11:00 Dominika Staszenko (Grakademia) – Czerwony Kapturek w cyfrowym świecie

11:35 Magdalena Szewerniak (Uniwersytet Wrocławski) – Utracone i niemożliwe. Współczesne odmiany nostalgii w grach wideo

12:10 Adam Flamma (Uniwersytet Wrocławski) – Taka sobie historyjka z kraju nad Wisłą – polskie gry wideo jako problem badawczy

12:45 Przerwa

13:00 Przemysław Wrona (Dawne Komputery i Gry) – Retrogaming w Polsce – przybliżenie działalności poszczególnych grup

13:35 Jakub Ziembiński (SUPERHOT) – Kamienista droga od prototypu gry do pudełka na półce

14:10 Paweł Grabarczyk (Replay – The Polish Journal of Game Studies) – Harmonia ludo-narracyjna czyli gdy mechanika i fabuła idą ręka w rękę

14:45 Przerwa obiadowa

16:00 Wielki konkurs wiedzy o grach wideo

 

Grakademia 5 

5-6 września 2015

Łódzki Dom Kultury, ul. Traugutta 18, Łódź

Konferencja i strefa grania

Konkursy i turnieje z nagrodami

Wstęp bezpłatny

https://www.facebook.com/Grakademia

https://www.facebook.com/events/1462168774100736/

Podziel się...Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on Tumblr0Share on Google+0Share on Facebook4Email this to someone

Niepoprawny marzyciel, słuchający na codzień dziwnie nie wpadającej w ucho muzyki z gatunku tych ostrzejszych, grający z reguły we wszelkiego rodzaju FPS'y podszyte lekko warstwą cRPG ale nie pogardzający też cRPG pełną gębą oraz raz na jakiś czas jakąś przygodówką z rodzaju tych starszych.

Słów kilka o co chodzi

Napograniczu.net to gry, planszówki, filmy, książki, wydarzenia z perspektywy pary po trzydziestce.

Kontakt

Chcesz się z nami podzielić ciekawym tematem?
Robisz grę i chciałbyś żebyśmy o niej napisali?

Skontaktuj się z nami:

kontakt@napograniczu.net